KVALITEEDI MÕISTEST



KVALITEET on nõuete täidetus? 

Nõuete all peetakse silmas seaduseid, lepinguid, standardeid, klientide nõudeid, meie endi nõudeid jne. 

Seega ei saaks vist miski olla kvaliteetne sest nõudeid on liiga palju?

Näiteks Riigi Teatajas avaldatud seadused. Vaevalt et keegi julgeks väita,et ta teab ja tunneb kõiki seaduseid. Kuidas aga täita ja järgida seaduseid, mida me ei tunne? 

See on ainult üks nõuete täidetuse aspekte...

Standard EVS-EN ISO 9000-2007 "Kvaliteedijuhtimissüsteemid. Alused ja sõnavara" defineeris mõistet "kvaliteet" järgmiselt: "KVALITEET on määr, milleni olemuslike karakteristikute kogum täidab nõuded". 


Minu jaoks on seda kõike kokku väga keeruline mõista. Igal juhul peaks nõuete täidetust kuidagi ka mõõtma ja mõiste lihtsam seletus võiks olla järgmine: "KVALITEET on nõuete täidetus teatava määrani". 

Mis jällegi eeldab, et nõuete täidetust mõõdetakse. 

Juhtimissüsteemi puhul võib olla oluline, et asju mõõdetakse (tööpäeva pikkus, kasumi suurus, toodangu maht, klientide rahulolu jne).